Na Straży 1985/2/08, str. 31
Poprzedni artykuł
Wstecz

Z redakcyjnej poczty

• Kogo w pozafigurze przedstawiają pierworodni, którzy dotknięci zostali niebezpieczeństwem śmierci podczas ostatniej, dziesiątej plagi w Egipcie?

– Noc egipska jest obrazem na Wiek Ewangelii, podczas którego pewna klasa ludzi tego świata (pokazana w pierworodnych) poddana jest szczególnej próbie: wiecznego życia lub wiecznej śmierci.

Pierworodni izraelscy przedstawiają w pozafigurze tych spośród tej klasy, którzy próbę tę przechodzą zwycięsko i w słusznym czasie stanowić będą Kościół „pierworodnych, którzy są zapisani w niebie” (Hebr. 12:23).

Pierworodni egipscy to obraz klasy „wtórej śmierci” Wieku Ewangelii. Tych, którzy będąc powołanymi i wybranymi (przyjętymi), okazali się niewiernymi – „jako ci, którzy sobie znowu krzyżują Syna Bożego, i jawnie go sromocą” (Hebr. 6:4-6, 10:26-27).

Takie tłumaczenie podał nam br. Russell i wydaje się, że jest ono ze wszech miar właściwe: podczas Wieku Ewangelii nikt inny spośród świata nie znajduje się bowiem w niebezpieczeństwie wtórej śmierci (patrz także Strażnica 1919 str. 52, Straż 1938 nr 6 str. 90 oraz Straż 1939 nr 7 str. 110).

• W jaki sposób zharmonizować zwyczaj dorocznego obchodzenia Pamiątki śmierci naszego Pana z nauką, że jest On po raz wtóry obecny? Według słów św. Pawła, pamiątkowa Wieczerza Pańska miała być obchodzoną „ażby (Pan) przyszedł” (1 Kor. 11:26).

– Rozumiemy, że słowa apostoła: „ażby przyszedł” odnoszą się nie do czasu Pańskiej obecności (parousji) w okresie żniwa Wieku Ewangelii, ale raczej znajdą swe wypełnienie po uzupełnieniu całego Kościoła, kiedy wszyscy członkowie Ciała Chrystusowego dostąpią przemiany i zostaną zgromadzeni poza zasłoną, aby wraz ze swym Mistrzem uczestniczyć w nowym kielichu – jak to On sam oświadczył: „Ale powiadam wam, że nie będę pił odtąd z tego rodzaju winnej macicy, aż do dnia onego, gdy go będą pił z wami nowy w królestwie Ojca mego” – Mat. 26:29.

Uważamy więc, że dokąd trwa symboliczne picie kielicha goryczy (czyli dokąd mamy przywilej cierpieć z Jezusem dla sprawiedliwości, Prawdy i sprawy Bożej), to również właściwym jest obchodzić doroczną Pamiątką śmierci naszego Pana. Skoro tylko Małżonka Barankowa będzie gotowa poza zasłaną – gdy nastąpi chwalebne Wesele Barankowe – wówczas wypełni się przepowiedziany przez apostoła czas „ażby przyszedł”

Wtedy nastanie czas nowego kielicha w królestwie Ojca: kielicha radości i chwały (patrz także VI tom Wykładów Pisma Świętego, str. 575).


Następny artykuł
Wstecz   Do góry