Trzecie niebo
Podstawą rozważań będą słowa, które
wypowiedział apostoł Paweł. Paweł to
szczególna postać Nowego Testamentu.
Najpierw jako Saul w wielkiej swojej
gorliwości prześladował pierwotny Kościół
Boży. Pan Jezus stanął na jego drodze, dał
mu się poznać i odtąd Paweł stał się Jego
żarliwym naśladowcą. Dzięki apostołowi
Pawłowi możemy pogłębiać zrozumienie
wielkich i ważnych nauk Słowa Bożego.
Wyuczony w zakonie u nóg największego na owe
czasy nauczyciela - Gamaliela, według zakonu
faryzeusz, wykorzystuje zdobytą wiedzę i
tłumaczy zawiłe wersety Starego Testamentu.
Czy moglibyśmy dzisiaj zrozumieć chociażby
Cienie Przybytku, gdyby znaczenia tych
obrazów nie wyłożył apostoł Paweł w swoich
listach? Dla nas jest on wzorem pokory,
choćby dlatego, że pomimo niekwestionowanych
osiągnięć, które zawarł w swoich listach, w
jednym miejscu pisze o sobie, że jest
najmniejszym z apostołów, nawet niegodnym
tego miana.
Ojciec apostoła Pawła - z myślą o swoim
dziecku - kupił za wielkie pieniądze
obywatelstwo rzymskie, a za resztę majątku
kształcił syna. Pomyślmy, co przeżywali
rodzice Pawła w chwili, gdy im oznajmił, że
pozostawia wszystko i odtąd chce jedynie
głosić Chrystusa. Pan Bóg wynagrodził jednak
wyrzeczenia apostoła i przyjął go za swojego
syna. Od tego czasu chlubą apostoła Pawła
stał się Pan Bóg i Jezus Chrystus: "Skoro
trzeba się chlubić, chociaż nie wypada -
przejdę do wizji i objawień Pana. Znam
człowieka wierzącego w Chrystusa, który
przed czternastu laty - nie wiem czy
fizycznie, czy też w duchu, Bóg to wie -
został porwany aż do trzeciego nieba." - 2
Kor. 12:1-2 (NP).
Apostoł mówi tu o przeżytych wizjach i
objawieniach, które są dowodem wielkiego
wyróżnienia go przez Boga i świadczą o
wiarygodności jego apostolstwa. Skoro
apostoł był w zachwyceniu aż do trzeciego
nieba, to należy wnosić, że musiało też
istnieć pierwsze i drugie niebo.
O pierwszym niebie i ziemi wspomina apostoł
Piotr: "Także i pierwszemu światu nie
przepuścił, ale Noego samoósmego,
kaznodzieję sprawiedliwoś ci, zachował,
przywiódłszy potop na świat niepobożnych" -
2 Piotra 2:5.
Pierwszy świat to okres od stworzenia aż do
potopu (1656 lat). O tym pierwszym świecie
pisze w swoim liście ap. Piotr: "Dlatego on
pierwszy świat wodą będąc zatopiony zginął"
- 2 Piotra 3:6.
Co zginęło w potopie? W potopie nie zginęła
ziemia, ale porządek rzeczy, jaki panował
wśród ludzi przed potopem.
W Biblii słowo "świat" w ogólnym ujęciu
oznacza porządek lub układ rzeczy. Z tego
punktu widzenia w Biblii wyraz "świat" użyty
jest w odniesieniu do szeregu rzeczy, z
którymi łączy się idea porządku.
1. Świat - jako wszechświat: "A teraz ty
mnie uwielbij, Ojcze, u siebie samego tą
chwałą, którą miałem u ciebie, zanim świat
powstał" - Jan 17:5 (NP).
2. Świat - jako ziemia: "Zaprawdę powiadam
wam, gdziekolwiek na całym świecie będzie
zwiastowana ta ewangelia (...)" - Mat. 26:13
- (NP).
3. Świat - jako ludzka rodzina, rodzaj
ludzki: "Na świecie był, świat przezeń
uczyniony jest, ale świat go nie poznał" -
Jan 1:10 (BGd); "Oto baranek, który gładzi
grzechy świata" - Jan 1:29 (BGd).
4. Świat - jako porządek rzeczy: "Nie
miłujcie świata ani tych rzeczy, które są na
świecie (...) Albowiem wszystko, co jest na
świecie, jako pożądliwość ciała i
pożądliwość oczu, i pycha żywota" - 1 Jana
2:15 (BGd).
Drugi świat obejmuje okres od potopu do
ustanowienia Królestwa Bożego i znajduje się
pod ograniczoną władzą szatana. W Biblii
okres ten jest różnie nazywany, np.:
"Teraźniejszy wiek zły" (Gal. 1:4), "Ten
obecny świat" (2 Tym. 4:10), "Teraźniejsze
niebo i ziemia" (2 Piotra 3:7), "Już dalej z
wami mówić nie będę, albowiem idzie książę
świata tego, a we mnie nic nie ma" (Jan
14:30).
Trzeci świat jest porządkiem rzeczy, który
zapanuje wśród ludzi pod Boskim zarządem
jako Królestwo Boże i trwać będzie wiecznie:
"Ale Izrael zbawion będzie przez Pana
zbawieniem wiecznem; nie zawstydzicie się,
ani będziecie pohańbieni, aż na wieki
wieczne." - Izaj. 45:17 (BGd); "Przecież nie
aniołom poddał ten przyszły świat." - Hebr.
2:5 (BGd); "Lecz nowych niebios i nowej
ziemi według obietnicy jego oczekujemy, w
których sprawiedliwość mieszka" - 2 Piotra
3:13 (BGd).
PIERWSZY ŚWIAT
Był to okres od stworzenia do potopu. Od
upadku człowieka był to zły porządek rzeczy,
w którym ujawnił się błąd, grzech i śmierć.
Nie był to jednak tak zły świat jak obecny,
który w Biblii nazwany jest "wiekiem złym".
Już w pierwszym świecie grzech i degradacja
zaczęły zataczać coraz szersze kręgi.
Ludzkości przyszli z pomocą aniołowie. Plan
podźwignięcia rodzaju ludzkiego nie powiódł
się, a wręcz przeciwnie, sprowadził na
ziemię jeszcze większy grzech.
Po potopie ziemia została rozdzielona: "A
Heberowi urodzili się dwaj synowie, jeden
miał na imię Pelek, i za dni jego
rozdzielona jest ziemia" - 1 Mojż. 10:25.
Pierwszy ludzki rząd był zorganizowany przez
Nemroda, a więc też po potopie: "Dlatego
mówi się: dzielny myśliwy przed Panem jak
Nemrod, a zaczątkiem jego królestwa był
Babilon" - 1 Mojż. 1:10.
Przed potopem nie było rządu, ani własności
prywatnej, czy współzawodnictwa w
interesach. Pismo Święte jednak podaje, że
cała ziemia była zepsuta i dlatego Bóg
zniszczył ją potopem. Zniszczeniu uległa nie
literalna ziemia, ale porządek rzeczy, jaki
wówczas istniał, gdzie ludźmi rządzili
aniołowie, a na ziemi mieszkali Nefilimi. To
wszystko zostało zniszczone w potopie.
DRUGI ŚWIAT
Wersety Pisma Świętego mówią, że jest to zły
świat, gdzie szatan ma władzę. Pierwszy
świat nie był podzielony na wieki, gdyż od
upadku człowieka, aż do potopu Bóg nie
zmieniał swojego stosunku do cz łowieka. Pan
Bóg zostawił pierwszy świat pod rządami
aniołów, chociaż Ablowi, Enochowi i Noemu
okazał pewne względy (Hebr. 11 rozdział)
W drugim świecie Pan Bóg trzykrotnie
zmieniał swój stosunek wobec ludzi, dlatego
drugi świat dzieli się na trzy wieki:
- Wiek Patriarchów
- Wiek Żydowski
- Wiek Ewangelii.
W Wieku Patriarchów Pan Bóg zawiera
przymierze z niektórymi mężami i ich
rodzinami, wybranymi spośród wiernych Mu
ludzi jak np. Abraham, Izaak, Jakub.
W Wieku Żydowskim Pan zawiera przymierze z
całym narodem żydowskim.
W Wieku Ewangelii Bóg liczy się z duchowym
Izraelem, naśladowcami Chrystusa.
Wiek Patriarchów
Rozpoczął się od potopu, a zakończył wraz ze
śmiercią Jakuba. Okres ten trwał 659 lat.
Patriarcha to ojciec rodu. Dlatego, że Noe,
Abraham, Izaak byli pierwszymi ojcami
Izraela, okres ten nazywa się Wiekiem
Patriarchów. W okresie tym Pan Bóg zawarł
przymierze z Noem i jego potomkami i
zapewnił, że nigdy więcej nie zniszczy ziemi
potopem. Przymierze sięgające przyszłych
wieków zawarł Pan Bóg z Abrahamem. "I rzekł
Pan do Abrama: Wynijdź z ziemi twej, i od
rodziny twojej, i z domu ojca twego do
ziemi, którąć pokażę. A uczynię cię w naród
wielki, i będęć błogosławił, i uwielbię imię
twoje, i będziesz błogosławieństwem. I będę
błogosławił błogosławiącym tobie; a
przeklinające cię przeklinać będę: i będą
błogosławione w tobie wszystkie narody
ziemi. Tedy wyszedł Abram, jako mu rozkazał
Pan. Poszedł też z nim i Lot. A było
Abramowi siedmdziesiąt lat i pięć lat, gdy
wyszedł z Haran. Wziął też Abram Saraj żonę
swoją, i Lota, syna brata swego, i wszystką
swą majętność, której nabyli, i dusze,
których nabyli w Haranie, i wyszli, aby szli
do ziemi Chananejskiej" - 1 Mojż. 12:1-5.
W Wieku Patriarchów Pan Bóg dokonał
następującego dzieła:
1. Przedstawił plan zbawienia ludzkości w
Przymierzu Abrahamowym: "Jako gwiazdy i
piasek" - duchowa i ziemska faza Królestwa.
2. Dostarczył szeregu typów i obrazów, które
miały wyobrażać szczegóły Jego planu.
a) Abraham i jego trzy żony: Sara, Agar,
Ketura - trzy przymierza.
b) Abraham, Lot i żona Lota - Małe Stadko,
Wielkie Grono i klasa wtórej śmierci.
c) Powołanie Abrahama - powołanie Kościoła
Wieku Ewangelii.
d) Zaślubiny Izaaka z Rebeką - zaślubiny
Kościoła z Chrystusem.
e) Faraon, Józef i jego bracia - Bóg,
Chrystus, Jego bracia i reszta ludzkości.
3. Wybrał pewne osoby na stanowiska książąt
w okresie Tysiąclecia.
Pan Bóg uczynił to przez pozyskanie dla
prawdy Abrahama, Izaaka, Jakuba, Józefa i
innych.
Z chwilą śmierci Jakuba Pan Bóg przestał
współdziałać z jednym patriarchą, a zaczął z
narodem - dwunastoma pokoleniami Izraela:
"Oto wszystkie dwanaście pokoleń Izraela" -
1 Mojż. 49:28.
Wiek Żydowski
Rozpoczął się od śmierci Jakuba i trwał do
śmierci Pana Jezusa (1845 lat). W okresie
tym Pan Bóg działał na zasadzie przymierza
zawartego tylko z Żydami. Naród izraelski
jest narodem wybranym, do którego Pan Bóg
kieruje swoje słowa.
Podczas Wieku Żydowskiego Pan Bóg
zrealizował siedem podstawowych celów:
1. Objawienie Boskiego planu. Objawienie to
było udzielane stopniowo i stanowi część
Biblii zwanej Starym Testamentem. Jak podają
historycy, spisywanie objawień Starego
Testamentu rozpoczął Mojżesz ok. roku 1615
przed Chrystusem, a ukończył Malachiasz na
400 lat przed Chrystusem. Opisy te zawierają
wiele szczegółów Boskiego planu pod postacią
typów i figur. Wyzwolenie Izraela z niewoli
egipskiej, jego podróż po puszczy, Namiot
Zgromadzenia, a w nim liczne sprzęty,
składanie ofiar, zarządzenia, święta -
wszystko to wyobrażało rzeczy przyszłe.
2. Wybranie lu du, który miał stać na straży
objawienia udzielonego w Wieku Żydowskim.
Wyjaśnia to ap. Paweł mówiąc: "Czym więc
góruje Żyd? Albo co za pożytek z obrzezania?
Wielki pod każdym względem. Przede wszystkim
ten, że im zostały powierzone wyrocznie
Boże" - Rzym. 3:1-2. Zgodnie z tym wersetem,
Stary Testament został oddany Żydom pod
straż i opiekę. Była to jedna ze świętych
misji Izraela. Dopóki byli wierni i
ochraniali te pisma, Pan im błogosławił:
"Gdy wydobywano pieniądze przyniesione do
świątyni Pańskiej, kapłan natknął się na
księgę zakonu Pańskiego podanego za
pośrednictwem Mojżesza. A gdy król usłyszał
słowa zakonu, rozdarł swe szaty, a
dworzaninowi królewskiemu wydał taki rozkaz:
Idźcie, zaciągnijcie rady Pana o mnie i o
pozostałych w Izraelu i Judzie, co do słów
znalezionej księgi, gdyż wielki jest gniew
Pana, jaki rozgorzał na nas za to, że nasi
ojcowie nie przestrzegali nakazu Pańskiego i
nie postępowali zgodnie ze wszystkim, co
jest napisane w tej księdze" - 2 Kron.
34:14, 21. Kiedy nadszedł czas zmiany Wieku
Żydowskiego na Wiek Ewangelii, Izrael
przekazał Kościołowi Stary Testament w
całości. Fakt ten dowodzi, że to zamierzenie
Wieku Żydowskiego zostało spełnione.
3. Wykazanie, że nikt z upadłego rodzaju
ludzkiego nie może w sposób doskonały
przestrzegać Boskich praw. Zatem żadna osoba
nie może przez zachowanie tych praw osiągnąć
żywota wiecznego, a w związku z tym wszyscy
potrzebujemy Zbawiciela."Dlatego z uczynków
zakonu nie będzie usprawiedliwiony przed nim
żaden człowiek, gdyż przez zakon jest
poznanie grzechu" - Rzym. 3:20. "Wiedząc
wszakże, że człowiek zostaje
usprawiedliwiony nie z uczynków zakonu, ale
przez wiarę w Chrystusa Jezusa. I myśmy w
Chrystusa Jezusa uwierzyli, abyśmy zostali
usprawiedliwieni z wiary w Chrystusa, a nie
z uczynków zakonu, ponieważ z uczynków
zakonu nie będzie usprawiedliwiony żaden
człowiek" - Gal. 2:16. Niepowodzenia Izraela
udowadniają, że człowiek niedoskonały nie
może zachowywać doskonałego Prawa Bożego. I
dlatego nie może osiągnąć życia przez
zachowanie zakonu. Te powtarzające się
niepowodzenia zrodziły u części Żydów
tęsknotę za Zbawicielem, którego upatrywali
w Mesjaszu.
4. Ukazanie doskonałego Jezusa
wypełniającego zakon. Gdy nadszedł właściwy
czas, Pan Bóg uczynił słowo Logos ludzkim
ciałem: "A to Słowo ciałem się stało i
mieszkało między nami i widzieliśmy chwałę
jego jako jednorodzonego od Ojca" - Jan
1:14. Pan Jezus wypełniając zakon udowodnił
doskonałość, taką jaką miał Adam przed
zgrzeszeniem. Swoim życiem i ofiarniczą
śmiercią Pan spłacił dług, jaki zaciągnął
nasz praojciec Adam. "Albowiem koniec zakonu
jest Chrystus ku usprawiedliwieniu każdemu
wierzącemu" - Rzym. 10:4. W tym jest cała
nasza nadzieja i źródło życia.
5. Pozyskanie ojców Starego Testamentu do
pełnienia dzieła Wieku Tysiąclecia. Apostoł
Paweł pisze o tym tak: "Kobiety otrzymywały
z powrotem swoich umarłych przez
wskrzeszenie, inni zaś zostali zamęczeni na
śmierć nie przyjąwszy uwolnienia, aby
dostąpić lepszego zmartwychwstania" - Hebr.
11:35.
6. Zebranie prawdziwego Izraela. Dzieło to
Biblia określa jako żniwo wieku: "Którego
łopata jest w ręku jego, a wyczyści
bojowisko swoje i zgromadzi pszenicę swoją
do gumna, a plewy spali ogniem nieugaszonym"
- Mat. 3:12. Ziarno było siane i wzrastało
przez cały Wiek Żydowski. Gdy zjawił się
Chrystus głoszący Królestwo Boże, wrażliwi
Żydzi przyjmowali je. Słowo to było dla nich
sierpem, a Jezus i apostołowie - żeńcami.
Dzieło pozyskiwania Żydów dla Boga przez
Słowo Prawdy jest żniwem. W dniu zesłania
ducha świętego dzieło to przybrało znacznie
większe rozmiary. W trzy i pół roku później
Słowo Prawdy przyjęli również Samarytanie.
7. Odłączenie i zniszczenie symbolicznych
plew.
Wiek Ewangelii
W czasie Wieku Ewangelii Pan Bóg dał ludziom
Ewangelię - radosną, wesołą nowinę o
Chrystusie i Jego prz yszłym
królestwie.Celem działalności Boga w Wieku
Ewangelii było:
1. Wybranie strażnika wyroczni Boskich. Tak
jak w Wieku Żydowskim, narodowi żydowskiemu
były powierzone tajemnice Boże, tak teraz w
Wieku Ewangelii, duchowy Izrael stał się
strażnikiem tych wyroczni: "Tak niechaj
każdy myśli o nas, jako o sługach
Chrystusowych i szafarzach tajemnic Bożych.
A od szafarzy tego właśnie się wymaga, aby
każdy okazał się wiernym." - 1 Kor. 4:1-2.
Pan przekazał duchowemu Izraelowi
sprawowanie pieczy nad pismami Starego i
Nowego Testamentu. Duchowy Izrael, wierni
naśladowcy Pańscy w Wieku Ewangelii nie
tylko z narażeniem życia pilnowali i
przechowywali Biblię w wiekach średnich, ale
też przetłumaczyli ją na setki różnych
języków.
2. Przekazanie ksiąg Nowego Testamentu jako
objaśnień Boskiego planu.
3. Wykazanie, że człowiek może być zbawiony
przez Ewangelię, że Jezus Chrystus jest
Zbawicielem świata.
4. Wybranie Kościoła, który miał stanowić
królów i kapłanów w Wieku Tysiąclecia. Klasa
Kościoła ma być zgromadzona ze wszystkich
pokoleń ziemi: "I śpiewali pieśń nową tej
treści: godzien jesteś wziąć księgę i zdjąć
jej pieczęcie, ponieważ zostałeś zabity i
odkupiłeś dla Boga krwią swoją ludzi z
każdego pokolenia, i języka, i ludu, i
narodu" - Obj. 5:9.
5. Zebranie pszenicy. Jest kilka
przypowieści obrazujących prace żniwa Wieku
Ewangelii: Mat. 13:24 - podobieństwo o
pszenicy i kąkolu; Obj. Jana 14:14 - żniwo
ziemi. Tak jak w żniwie Wieku Żydowskiego,
tak i w żniwie Wieku Ewangelii Pan Jezus i
Jego naśladowcy są żniwiarzami: "Podnieście
oczy swoje i spójrzcie na pola, że są już
dojrzałe do żniwa. Już żniwiarz odbiera
zapłatę i zbiera plon na żywot wieczny, aby
siewca i żniwiarz wspólnie się radowali" -
Jan 4:35.
6. Zebranie i związanie kąkolu w snopy i
przygotowanie ku spaleniu.
7. Zapoczątkowanie powrotu łaski do narodu
żydowskiego. "Bo się stanie dnia onego, że
szukać będę wszystkie narody, które
przyciągną przeciwko Jeruzalemowi, abym je
wytracił. I wyleję na dom Dawidowy, i na
obywateli Jeruzalemskich ducha łaski i
modlitw, a patrzyć będą na mię, którego
przebodli; i płakać będą nad nim płaczem
jako nad jednorodzonym; gorzko, mówię,
płakać będą nad nim, jako gorzko płaczą nad
pierworodnym" - Zach. 12:9. Jednak Pan
będzie walczył w obronie Izraela: "I nie
zakryję więcej oblicza mego przed nimi, gdyż
wyleję ducha mojego na dom Izraelski, mówi
panujący Pan" - Ezech. 39:29.
TRZECI ŚWIAT
Okres ten podzielony jest na dwie części:
Wiek Tysiąclecia i Wieki Przyszłe. Należy
stwierdzić, że o ile na temat Wieku
Tysiąclecia Pismo Święte podaje pewne
informacje, tak stosunkowo niewiele
objaśnień jest na temat Wieków Przyszłych.
Wiek Tysiąclecia
To czas królowania Chrystusa wraz z
Kościołem na ziemi.
"I widziałem trony i usiedli na nich ci,
którym dano prawo sądu, widziałem też dusze
tych, którzy zostali ścięci za to, że
składali świadectwo o Jezusie i głosili
Słowo Boże oraz tych, którzy nie oddali
pokłonu zwierzęciu, ani posągowi jego i nie
przyjęli znamienia na czoło i na rękę swoją.
Ci ożyli i panowali z Chrystusem przez
tysiąc lat" - Obj. 20:4.
W ciągu Wieku Tysiąclecia nastąpi:
1. Uwolnienie ludzi z niewoli grzechu i
śmierci.
2. Wywyższenie ojców Starego Testamentu do
godności książąt po wszystkiej ziemi.
3. Zniszczenie królestwa szatana. Księga
Objawienia podaje, że królestwa tego świata
staną się królestwami Pana Jezusa.
4. Ukrócenie wszelkiego zła i nagrodzenie
dobra.
5. Restytucja - powrót do takiej
doskonałości, jaką miał człowiek na
początku.
6. Udzielenie żywota wiecznego wszystkim wi
ernym: "Tedy rzecze król tym, którzy będą po
prawicy jego: Pójdźcie błogosławieni ojca
mego, odziedziczcie królestwo wam zgotowane
od założenia świata" - Mat. 25:34.
Wieki Przyszłe
Trzecie niebo, które widział w swoim
widzeniu apostoł Paweł, będzie trwało
nieskończenie długo - na wieki wieczne.
"Ale Izrael zbawion będzie przez Pana
zbawieniem wiecznem; nie zawstydzicie się,
ani będziecie pohańbieni, aż na wieki
wieczne" - Izaj. 45:17.
"I nocy tam nie będzie i nie będą
potrzebować tam świecy ani światłości
słonecznej, bo je Pan Bóg oświeca i królować
będą na wieki wieków" - Obj. 22:5.
Apostoł Paweł pisze w 2 Kor. 12:4, że
"słyszał tajemnicze słowa, których
człowiekowi nie godzi się powtarzać". Należy
rozumieć, że tego, co apostoł widział i
słyszał, nie do się wyrazić za pomocą
ludzkiego języka. To stwierdzenie jest
zgodne ze słowami Pana Jezusa: "Jeżeli nie
wierzycie, gdy wam mówię o rzeczach
ziemskich, to jakoż uwierzycie, gdy będę wam
mówił o rzeczach niebieskich" - Jan 3:12. Są
to słowa z rozmowy Pana Jezusa z Nikodemem.
Nikodem zapytał Pana Jezusa, jakie warunki
należy spełnić, aby wejść do Królestwa
Bożego. Mistrz odrzekł, że aby stać się
dzieckiem Bożym, należy narodzić się na
nowo. Aby ułatwić Nikodemowi zrozumienie tej
prawdy Jezus użył porównania ducha do wiatru
- tak jak odczuwamy powiew wiatru, chociaż
nie wiemy, skąd przychodzi i dokąd zdąża,
tak doznajemy skutków działania ducha
świętego. Pan Jezus wyraża żal, że ludzie
nie przyjmują Jego świadectwa o sprawach tak
prostych, jak te związane z koniecznością
chrztu. Dlatego Pan Jezus stwierdza, że
ludziom cielesnym jest bardzo trudno
zrozumieć prawdy przyszłych wieków i chwałę
Królestwa Bożego.
"Ale opowiadamy, jako napisano: Czego oko
nie widziało i ucho nie słyszało i na serce
ludzkie nie wstąpiło, co nagotował Bóg tym,
którzy go miłują" - 1 Kor. 2:9.
Słowa te są cytatem z proroctwa Izaj. 64:4:
"Czego od wieków nie słyszano, ani to do
uszów przychodziło; oko nie widziało Boga
innego oprócz ciebie, co by tak uczynił
temu, co nań oczekuje."
Wierni Wieku Ewangelii, podobnie jak apostoł
Paweł są zachwyceni aż do trzeciego nieba.
Ilustracją tego może być pewne wydarzenie ze
Starego Testamentu mówiące o tym, że Kościół
z tej strony zasłony oczyma wiary widzi
opisane na kartach Słowa Bożego przyszłe
wieki szczęścia i radości.
"Potem wstąpił Mojżesz ze stepów Moabskich
na górę Nebo, na szczyt Pizga, który jest na
przeciw Jerycha i Pan pokazał mu całą ziemię
i rzekł Pan do niego: to jest ziemia, którą
poprzysiągłem Abrahamowi mówiąc: twojemu
potomstwu dam ją. Pokazałem ci ją naocznie,
ale do niej nie wejdziesz. I umarł tam
Mojżesz, sługa Pana. A nikt nie zna po dziś
dzień jego grobu" - 5 Mojż. 34:1-6.
My, podobnie jak Mojżesz stojący przy końcu
swojego życia, stoimy przy końcu Wieku
Ewangelii. Wypełniające się proroctwa
biblijne wskazują, że nasza podróż ma się ku
końcowi. Znajdujemy się tak jak Mojżesz na
górze Pizga i patrząc przez lornetkę Słowa
Bożego widzimy obraz chwały przyszłego wieku
i błogosławieństw, jakie spłyną na ludzkość.
Oczyma wiary widzimy błogosławieństwa, jakie
otrzymają wszyscy ludzie w Wieku
Tysiąclecia, jeśli tylko podporządkują się
wymaganiom Bożego prawa: "Wtedy otworzą się
oczy ślepych, otworzą się też uszy głuchych.
Wtedy chromy będzie skakał jak jeleń i
radośnie odezwie się język niemych" - Izaj.
35:5-6.
Mojżesz widział ziemię obiecaną, ale nie
wszedł do niej. Kościół widzi przyszłe
błogosławieństwa, ale nie skorzysta z nich,
albowiem jego nadzieje są inne.
Grób Mojżesza pozostał ukryty, tak też
Kościół nie zmartwychwstanie ze światem, ale
otrzyma dział w pierwszym zmartwychwstaniu
na podobieństwo Jezusa Chrystusa jako Jego
Ciało - Jego Oblubienica.
Jest to chwalebny plan zbawienia. Wspaniałoś
ć dzieł Bożych niechaj nas pobudza do
większej miłości ku Stwórcy i zupełniejszego
poświęcenia. Zbliża się czas, że możemy być
uczestnikami tego, co apostoł wcześniej
widział w trzecim niebie. Nadchodzi czas,
kiedy Pan Bóg będzie rozdawał nagrody.
Obyśmy okazali się wiernymi Jego sługami!
Oddajmy Bogu chwałę słowami Jana: "I
słyszałem, jak wszelkie stworzenie, które
jest w niebie i na ziemi i w morzu i
wszystko co w nich jest, mówiło: Temu, który
siedzi na tronie i Barankowi,
błogosławieństwo, cześć i chwała, i moc na
wieki wieków" - Obj. 5:13.
Tadeusz Wójciak
powrót
do
góry
wersja do druku
|